Pinsetur Møn rundt d. 26+27+28-05-2012 PDF Udskriv Email

Dag 1.

10 frisker havkajakroer mødtes til aftalt tid på en lille p-plads lidt nord for Kalvehavehavn hvorfra vores pinsetur Møn rundt skulle starte fra.  P5260396

Kajakkerne blev pakket nede på stranden ca. 100 m fra p-pladsen og alle kom godt på vandet. Vind og vejr var med os og det tegnede til og blive nogle dejlige dage i godt selskab.

Lige efter broen mellem Møn og Nyor fandt vi et dejligt stykke græs med   fuglesang, fred og ro, det helt rigtige sted og få formiddagskaffen.  P5260402

På vandet igen langs med naturreservatet, en mangfoldighed af havfugle gjore os selskab på den ene eller anden måde.

Vi blev enige om forkosten skulle spises inden i bunden af bugten på nordøst siden af Møn.

I dejlig solskin blev det også lige til 10 min. med lukkedet øjneinden turen gik vidre mod den tiltænkte strand for vores lejerplads.

Vi var fremme omkring kl. 17,00 på den planlagte strand ca. 2 km. nord for st starten af klinten.

Middagen blev naturligvis tilberedt på bål. P5260438

God rødvin, kaffe, the og godt selskab sluttede en dejlig rodag af.

Dag 2.

Morgenmad med grød, frugt og brød så var vi klar til

og komme på vandet og forbi klinten.

Oplevelsen af den imponerende kridtklindt var som tidligere turer rundt, en fantastisk oplevelse.

Det turkisgrønne vand, store stykker kridt et godt stykke ude fra stranden, fyrtårnene  først og sidst på klinten. Turister på stranden var der ikke mangel på, og vores kajakker må have givet andledning til lettere misundelse inde på land.

Efter 15 km. kom vi til Klintholmhavn hvor vi skulle til købmanden

og købe diverse proviant til den kommende aften, og samtidig spise frokost.

Solen skinnede så vi kunne få tøret vores rotøj, og nød livet i havnen.

På vandet igen havde det blæst lidt op så der var livligt                                                                                                                                                             på vanden mens vi krydsede bugten fra Klintholm og over mod syd-øst siden af Møn.  P5270510

I læ for vinden var der ikke nogle der havde noget imod en kop kaffe.

De sidste 10 km til stranden for den kommende aften blev tilbagelagt i godt humør.                                                         Vel fremme blev telte slået op igen, tøj blev hængt til tørre og så kom der gang                                                                 i bålet, og aftensmaden blev lavet, samtidig med alle fik en god kop rødvin.

Det må enten have smagt utroligt godt ellers har folk bare været meget sultne. P5270514

Hyggen spredte sig på stranden og den Iriske kaffe blev fundet frem. Sikke en fin dag med sol, vind og fine naturoplevelser.

Dag 3.

Morgenmad som sædvanligt, pakkede kajakker og kom på vandet. Som tidligere gange rundt om Møn var strømmen meget kraftig da vi rundede sydspidsen, og turen op til Bogødæmningen tog en del krafter. Under broen på dæmningen var strømmen bestemt ikke mindre, men med tungen lige i munden kom alle deltager vel igennem.  P5280526

Det var blevet tid til frokost så vi ledte efter et passende sted.

Det bedste sted vi kunne finde var ikke særligt godt, så det blev til en hurtig klemme og så ud for og finde et sted der var noget bedre.

Der ville vi så holden en lidt længere kaffepause inden det sidste stykke forbi Kalvehavehavn og op til stranden hvor vi holdt parkeret.

Stedet til kaffen blev fundet og alle nød lidt hvile, vinden havde frisket en  P5280528                                                                                                          del op fra øst så vi havde den i rykken.

Kalvehavehavn blev passeret i fine medbølger og så i land på stranden lige nord for havnen hvor vores biler holdt.

Kajakker blev tømt, bilerne pakkedet.

Turen sluttede med fælles kaffe inden vi kørte hjem, efter en fin pinsetur, i hyggeligt selskab, godt vejr, og fine naturoplevelser.

Tak til alle deltager for hyggeligt og behageligt samvær.

Venlig Hilsen

Havkajakoplevelser

Christian Wiegand

Musvitvej 22

3200 Helsinge

Tlf: 2714 4506

Mail: Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen.